۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۶
کد خبر: ۵۵۷۲۱۳
روایتی از تخریب گنبدهای پلویی؛

طنز | اندر حکایت کنگره‌های میلیاردی

وقتی وارد اتاق مسئول علمی کنگره شدم با استقبال ایشان مواجه شدم و وقتی ایشون رو به مصاحبه با رویکرد بررسی شخصیت فرد مورد نظر کنگره دعوت کردم با آرامشی عجیب گفت که از ایشان اطلاع چندانی نداره.
سمیناهار

سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا / هادی شاملو

اندر حکایت کنگره های میلیاردی؛ روایتی از تخریب گنبدهای پلویی

تق تق تق، بعضی چیزها انسان رو به یاد مکان‌ها و موقعیت‌های مختلفی میندازه که از اون جمله همین تق تق تقه!

شاید شما رو به یاد صدای در زدن بندازه و شاید چیزی شبیه به صدای کوبیدن منقار دارکوب به درخت باشه اما هیچکدوم از اینا نیست.

اما منظورم التماس دیس پلو هست و تمنای وصال کفگیر. شاید بشه با موضوعیت این دو معشوق چند تا شاهنامه و منظومه عاشقانه سرود.

مثل همیشه برای رفتن به مصاحبه آماده شدم و وسایل مورد نیازم رو برداشتم یک خودکار و چند برگ کاغذ...

وقتی وارد اتاق مسئول علمی کنگره ... شدم با استقبال ایشان مواجه شدم و وقتی ایشون رو به مصاحبه با رویکرد بررسی شخصیت فرد مورد نظر کنگره دعوت کردم با آرامشی عجیب گفت که از ایشان اطلاع چندانی نداره.

داشتم شاخ در می‌آوردم همونی که اطلاع از چیزی نداشت در روز تخریب گنبدهای پلویی بسیار فعال بود و با این که اطلاع چندانی نداشت اما سرعت عملش عالی بود.

اصلا توی این روزگار همه چیز انگار برای نتیجه گرفتن زلفش گره خورده به تخریب گنبد.  هر جا که میری باید میز مفصلی دایر شده باشه و برای نتیجه بخش بودن  حتما دیس های پر از پلو که شبیه گنبدی دوار تزئین شده اند وارد جلسه بشه و این گنبدهای زعفرانی قربانی بشن البته من همه جوره توی مراسم‌های مختلف تخریب گنبد حضور داشتم از تخریب گنبد محیط زیست بگیر تا گنبد تکفیر و تفسیر و تقدیر و آموزش و پژوهش و ... ظاهرا همه موضوعات در این همایش ها حاشیه است و آنچه مهم است رونمایی از گنبدهای پلویی است که روی میز مهمانان شیک و پیک، چشم نوازی می کنه تا همایشی میلیاردی برگزار بشه اون هم در جهت توسعه کشور و حذف بودجه‌های بی‌خود.

اما انگار این فرهنگ ریشه تو تاریخ این کشور داره یادم میاد توی کتاب نسیم شمال اشرف الدین گیلانی یه قسم نامه بود که دو سه بیتش رو اینجا میارم معلومه در زمان مشروطه هم این پدیده تخریب گنبد وجود داشته که میگه

به صف بندی جوجه زیر پلو                         به جان فسنجان به روح چلو

اگر زین سخن ها دگر دم زنی                 به پاهای خود تیشه محکم زنی

شوی مفتضح در بر خاص و عام               نوشتیم حکم قسم والسلام

بگذریم کاریش نمیشه کرد، فقط ای کاش همون‌جور که «تشبه به کفار» حرامه «تشبه به سفها» هم حرام اعلام می شد./979۲۰۰/س

ارسال نظرات